Spolupráce Rohlíku a Knihobotu: zákazníci už dali druhou šanci 35 tisícům knih a na charitativní účely putují první finance
Od spuštění projektu v letošním květnu do konce července se uskutečnilo celkem 3 696 svozů knih Rohlíkem, který za tuto službu obdržel částku 241 000 Kč. Jedná se o finance, které Rohlík získal od Knihobotu za zprocesování logistiky dovážek. V souladu se svým závazkem společenské odpovědnosti se Rohlík rozhodl celý tento výnos věnovat na charitativní účely. Konkrétně Nadačnímu fondu Veroniky Kašákové, který se zaměřuje na pomoc dětem z dětských domovů.
„Jsme velmi vděčni celému týmu Rohlik.cz za jejich finanční podporu a zájem o naše činnosti. Naše mise je dozorovat mladým lidem z dětských domovů jejich odchod a usnadnit jim život po skončení ústavní péče. Naše terapie je v budování vztahů s lidmi z DD s kompetentní osobou, která je připravena pomoct i v krizové situaci. Díky Rohlíku tak pomůžeme mnoha mladým lidem k lepšímu startu v životě,“ komentuje Veronika Kašáková.
Okamžitý ohlas
Řada zákazníků se na sociálních sítích svěřila, že přečtené nebo nepotřebné knihy měla ve svých domácnostech připravené již delší dobu, nikdy se však nedostala k tomu je skutečně někam odeslat nebo darovat. Díky možnosti předání přímo kurýrovi při převzetí nákupu se tak podařilo odstranit další bariéru ve vracení knih do oběhu. Za květen až červenec tak lidé poslali znovu do oběhu přes Rohlík 35 tisíc knih.
„Tato služba si od prvního dne získala jen ty nejpozitivnější ohlasy. To dokazuje i nemalá částka, která se pro nadační fond dokázala vybrat během prvních tří měsíců jejího fungování. To nás utvrzuje v tom, že jsme se vydali správnou cestou“, svěřuje se Martin Beháň, CEO Rohlíku. Současně dodává, že plánuje ve spolupráci pokračovat.
Projekt vnímají jako velmi úspěšný i zástupci Knihobotu. „Díky Rohlíku jsme získali více než tři tisíce nových dodavatelů knih, a to pouze za první tři měsíce spolupráce. Většina z nich navíc byla prvododavateli a využila tedy naši službu poprvé“, vysvětluje Dominik Gazdoš, CEO knižního secondhandu Knihobot. „Na sociálních sítích jsme zaregistrovali desítky pochvalných reakcí, jaký je služba skvělý nápad a informace o spuštění spolupráce byla jedním z nejúspěšnějších postů letošního roku,“ dodává.
V jednoduchosti je síla
Společný projekt Rohlíku a Knihobotu přináší zákazníkům jednoduchou službu. Při doručování nákupu si pouze připraví své nepotřebné knihy do tašky, do které vloží štítek s telefonním číslem a e-mailem. Kurýr od Rohlíku předá zákazníkovi nákup a zároveň od něj převezme tašku s knihami. Pak se postará o předání zásilky Knihobotu. Tam jsou přijaté knihy spárovány se zákazníkem a zařazeny do systému pro prodej. Po prodeji každé odevzdané knihy obdrží zákazník 60 % prodejní ceny minus 29 Kč.
Tato inovativní služba je k dispozici zákazníkům Rohlíku nejen v hlavním městě, ale i v regionech, ve kterých má společnost své flotily. Knihy mohou být předány kurýrům při každém doručení nákupu, což zajišťuje pohodlnost a efektivitu celého procesu.