Průměrná cena cukru na trhu od října vzrostla o 30 %, Rohlík jde proti proudu a drží cenu 19,90 už od letošního ledna
Říjen 2022 – Rohlík na dramatické zdražování reagoval už v září okamžitým zastropováním cen u základních potravin. Minimálně do Velikonoc garantuje výhodnou cenu u másla, oleje, mouky, pečiva, mléčných výrobků, vajec, šunky a toaletního papíru. Příkladem rapidního růstu je například cukru, jehož průměrná cena na trhu vzrostla o 30 % . Navzdory tomu Rohlík stále drží cenu cukru stejnou (19,90 Kč za kilo) a nabízí tak nejvýhodnější nabídku na trhu.
Ceny potravin strmě rostou a v kombinaci s drahými energiemi by to mohlo mít na mnoho domácností v Česku fatální dopad. Rohlík se proto rozhodl reagovat a zastropovat ceny u základních potravin nákupního koše na úkor své marže. Olin Novák, generální ředitel Rohlik.cz říká: “Jsme zodpovědná firma a v dnešní složité době chceme našim zákazníkům ulehčit. Víme totiž, že lidé se obávají vysokých životních nákladů následující zimu. Vymýšlíme proto různé způsoby, jak zdražování zkrotit a pomoci, aby nákup byl udržitelný pro peněženku. Jedním z nich je garance cen vybraných základních potravin. Slibujeme, že ceny vybraných základních potravin nezdražíme a to minimálně do Velikonoc.”
Bližší informace o zastropování cen najdete zde.
Lidé tak mohou ušetřit až stovky korun měsíčně a ulehčit svému rozpočtu. S Rohlíkem navíc šetří na pohonných hmotách, protože doručení nákupu je zdarma.
Rohlík vyvrací mýtus o tom, že je drahý
Rohlík je někdy mylně považován za drahý, protože se od svého počátku zaměřuje na prodej těch nejkvalitnějších či farmářských výrobků, které v jiných řetězcích na jednom místě zákazník nesežene. Fakt ale je, že Rohlík nabízí také širokou škálu výrobků, které jsou vhodné pro cenově senzitivnější zákazníky. Proto se společnost rozhodla udělat na svém webu průzkum a položila zákazníkům otázku, zda vědí, že na Rohlik.cz nakoupí základní sortiment za ceny, které jsou denně srovnávány s konkurencí. 40 % respondentů odpovědělo, že ví a 60 %, že nikoliv. Pro lepší orientaci na webu proto Rohlík vytvořil speciální sekci s názvem Záruka nejnižší ceny, kde zákazníci najdou produkty s nejvýhodnějšími cenami na trhu. I tímto způsobem Rohlík nabízí svým zákazníkům možnost maximálně ušetřit.
Kromě zastropování cen Rohlík podniká také další kroky, jak udělat pro zákazníka nákup výhodný. Zavedl například cashback pro rodiče s dětmi v klub Rohlíček a e-shop s potravinami také přijímá všechny druhy stravenek i stravenkových karet v neomezené výši.
Z emailu zákaznice pro generálního ředitele Olina Nováka:
Zdravím Oline,
díky za mail. I když ho posíláte hromadně a spadl mi do spamu, vytáhla jsem ho, přečetla a musím říct, že taková forma komunikace je mi sympatická.
Ceny rostou všude, my naštěstí nežijeme od výplaty k výplatě, jako spousta mých známých a přátel, ale i tam jsme se rozhodli jít do úsporného módu. Šetříme na fotovoltaiku, abychom byli energeticky soběstační, takže kohoutky jsme doma utáhli.
Znamenalo to i to, že jsme přestali nakupovat na Rohliku.cz, protože ceny se nám zdály vysoké v porovnání s obchody, kde nakupujeme tj. Lidl a Globus.
Vaše služba je maximálně pohodlná, nápady typu šetři jídlo/Marks and Spencer/ cenové trháky a kvalita + výběr jsou pecka. Mrzelo mě, že jsme u vás kvůli cenám přestali nakupovat.
Včera nám to ale nedalo a porovnali jsme úplně stejný nákup na Rohliku.cz s Lidlem. Na tom jednom vzorku nám vyšel Rohlik.cz o 80 kč levněji + úspora času + dodávka zdarma. S manželem jsme museli usoudit, že jsme se spletli a že Vašich služeb, budeme i nadále využívat.
Přeji Vám hodně spokojených zákazníku a neklesající tržby :-)
S pozdravem,
Vendula L.