Češi stále více nakupují bezlepkové a bezlaktózové potraviny. Rohlík proto prodlužuje zastropování cen u speciálních diet
15. srpna 2024·Denisa Ladka Morgensteinová

Češi stále více nakupují bezlepkové a bezlaktózové potraviny. Rohlík proto prodlužuje zastropování cen u speciálních diet

Tiskové zprávy

Zájem Čechů o speciální potraviny, jako jsou bezlepkové, bezlaktózové a DIA produkty, výrazně roste. Podle průzkumu Ipsos Instant Research pro Rohlik.cz více než 60 % lidí alespoň občas nakupuje tyto potraviny, přičemž téměř třetina volí tyto produkty jako součást svého životního stylu, i když nemá zdravotní omezení. Rostoucí poptávka po těchto produktech odráží nejen potřebu řešit zdravotní problémy, ale i snahu o zdravější stravování.

Rohlik.cz, přední český online prodejce potravin, si tohoto trendu všiml již dříve a už v polovině června 2023 zareagoval zastropováním cen 20 položek v sekci speciálních diet. Tento krok měl za cíl usnadnit přístup k těmto často dražším potravinám, které jsou nezbytné pro lidi s intolerancí lepku, laktózy nebo pro diabetiky. To se nyní potvrzuje, neboť objem prodaných položek v zastropovaných cenách se za rok od uvedení zvýšil trojnásobně. 

Generální ředitel Rohlíku Martin Beháň k tomu uvedl: „Stále více lidí musí dodržovat speciální dietu kvůli zdravotním problémům. Tito zákazníci často musí platit výrazně vyšší ceny za potraviny, které vyhovují jejich specifickým stravovacím požadavkům. Například bezlepková mouka stojí i třikrát více než její standardní alternativy. V kontextu rostoucích cen za potraviny a energie to může vést k výraznému ekonomickému zatížení těchto rodin."

Výrazné ulehčení nákupů pro 55 procent Čechů

Na základě pozitivních ohlasů zákazníků, z nichž více než polovina uvedla, že opatření v podobě zastropování cen jim výrazně nebo částečně usnadnilo nákupy, se Rohlik.cz rozhodl toto opatření prodloužit minimálně do konce roku. Beháň dále vysvětluje: „Je vidět, že naše opatření pomáhá, protože více než polovina lidí řekla, že je pro ně přínosné. Ale chceme jít ještě dál a nabízet zákazníkům různorodou nabídku, aby si mohli pohodlně vybrat, na co mají zrovna chuť, na jednom místě. Proto tento sortiment stále rozšiřujeme, přičemž v současné chvíli čítá přes 800 položek a je tak jedním z nejširších na trhu.”

Podle dat přímo od Rohlíku nakupuje potraviny ze sekce speciálních diet třetina jejich zákazníků, přičemž největší zájem je o bezlaktózové produkty. Zároveň díky zastropování cen ušetřil zákazníkům již 31 milionů korun. Tento krok nejen ulevuje rodinným rozpočtům, ale také zajišťuje, že více lidí má přístup ke zdravějším a potřebným potravinám, a to i v době, kdy ceny potravin a energie stále rostou.